סילבוס סמסטר שלישי
הכשרה לטיפול בטראומות EMP
מפגש 1-מבוא לEMP • מבוא לנוירולוגיה של המוח • חוקים בסיסים במדעי המוח • השפעה הדדית של ההמיספרות בקידוד החוויה במוח • מבוא למבנה טכניקת ה EMP • הכוונת תנועות עיניים • תבנית הבסיס של ה EMP , מעקב וזיהוי זכרון חושים מפגש 2 - רגשות וזיכרון חושים • הדרך בה נוצרת אסטרטגיה היוצרת דיכאון או חרדה • שינוי כיוון - המסלול ליציאה מדיכאון וחרדה • עוגן חילוץ – יצירת רשת ביטחון לפני תחילת הטיפול • שינוי פיזיולוגיה במצבי טראומה וחרדה באמצעות הכוונה מדויקת של תנועות עיניים • (PTSD) הפרעת דחק פוסט טראומטית • השפעת מושג הזמן בריפוי • מצבי עבר- שינוי התייחסות מפגש 3 – המערכת הלימבית • התבנית המורכבת של ה EMP • זיהוי דפוסים מעכבים וכיצד לפעול עם כל דפוס • מרכז העונג והתמכרויות מפגש 4 – תקשורת ר.ש.ת ביליטרלית • נקודות הייחוס השונות – אני, עצמי, אתה ונקודות ייחוס נוספות • טכניקות ה EMP בהכוונה מדויקת של תנועות עיניים בלבד • טכניקות ה EMP בהכוונה מדויקת של צלילים ותחושות • טכניקות ה EMP בהכוונה משולבת של צלילים, תחושות ותנועות עיניים • שימוש במכשור ייעודי להעצמת האפקט הטיפולי • התנסות ב EMP מפגש 5 – סופרוייז'ן והסמכה • אנחנו עוברים יחד על התנסות מעשית. • המשתתפים יקבלו את תעודות הסמכה אחרי הגשת 3 מקרי הבוחן (סופרויז'ן)
אפשרי בסוף המסלול להירשם להכשרה לטיפול ב ADHD
קורס התמחות בהפרעת קשב וריכוז
♦ הקורס הינו התמחות לאימון אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז. ♦ יתקיימו 8 מפגשים בני 3 שעות. ♦ קבלת ההסמכה כרוכה בסיכום תהליך פרקטיקום עם 2 מתאמנים בעלי הפרעות קשב וריכוז. הפרקטיקום ילווה ע"י מנחה הקורס. במהלך ההתמחות, הסטודנטים ירכשו רקע תיאורטי וכלים יישומיים אשר יתורגלו במהלך המפגשים ובפרקטיקום: רקע תיאורטי להבנת המנגנונים הפיזיולוגיים הגורמים לקושי כפי שבא ליידי ביטוי בהתנהגויות השונות (חוסר קשב, היפראקטיביות, כעסים, זיכרון עבודה לטווח קצר...) כלים יישומיים להתמודדות עם מטרות אימוניות המאפיינות הפרעת קשב וריכוז מחשבות שליליות אוטומטיות, כעסים, דחיינות, ניהול זמן, ארגון והתארגנות ולמידה. אימון ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז מתודולוגיות אימוניות לעבודה עם ילדים בכלל ועם ילדים בעלי הפרעת קש"ר בפרט, כלים יישומיים לעבודה עם ילדים לדוגמת עבודה עם ערכות של קלפים ולוחות עבודה ועוד. המפגשים יכללו הדגמת אימון מול הכיתה, תרגול ויישום של הכלים בעבודה בזוגות ובקבוצות. |